Montaż tempomatu - by vokal
: niedziela, 11 marca 2012, 01:24
Montaż obsługi tempomatu w Sorento 2,5 CRDi przed FL polega na połączeniu kilku pinów ECU z pinami włącznika i pinami przełącznika zespolonego kierownicy, tzw. sterowania tempomatem.
Nie będę się zbytnio rozpisywał, bo opisano to już w wielu wątkach.
Np:
1. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2032
2. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=4231
Przed przystąpieniem do montażu należy sprawdzić wersję ECU naszego auta.
Opisywany montaż przeznaczony jest do aut z ECU w wersji 39100-4Axxx.
Ponieważ nie miałem miejsca na włącznik CRUISE w standardowym przełączniku napędów ze względu na przełącznik ALSEL-a postanowiłem włącznik tempomatu umieścić na kolumnie kierownicy, przed licznikiem.
W związku z powyższym trzeba było zrewidować schemat elektryczny, który po analizie wygląda jak poniżej:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Lokalizacje kostek, do których będziemy się wpinać:
Do podpięcia tempomatu w moim przypadku musiałem wymienić kierownicę na taką z przełącznikiem zespolonym tempomatu:
Następnie trzeba przygotować wiązkę do położenia instalacji:
Następnie przygotowaną wiązkę przeciągamy na drugą stronę auta.
Potem przyglądamy się kostkom X-10 i X-11, gdzie mamy wpiąć się w instalację.
X-10 (przewody G i G/B):
X-11 (przewód L/B):
Po wpięciu się w obie kostki znajdujące się po prawej stronie auta przechodzimy na stronę lewą.
Odszukujemy kostkę włącznika tempomatu (B-15) i przewód, do którego mamy się wlutować (G/O):
Teraz przystępujemy do podłączenia czarnego przewodu do kostki X-09 (pin #2):
Po wyprowadzeniu przewodów nasza wiązka wygląda tak:
Teraz wyszukujemy dobre miejsce do instalacji włącznika CRUISE.
W moim przypadku dobry miejscem okazała się wolna przestrzeń w kolumnie kierownicy:
Po przygotowaniu otworu w obudowie kolumny kierownicy i zamontowaniu włącznika….
….. przystępujemy do podpięcia przewodów do przełącznika zespolonego w kostce pod kierownicą:
Po podłączeniu wszystkiego, złożeniu osłony kolumny kierowniczej i uruchomieniu zapłonu oraz wciśnięciu włącznika CRUISE oczom naszym ukazuje się widok:
Po włączeniu silnika, włączeniu trybu CRUISE i rozpoczęciu jazdy z prędkością powyżej 42 km/h oraz naciśnięciu przycisku SET/COAST, a także odjęciu nogi z pedału gazu auto powinno poruszać się ze stałą prędkością.
Po naciśnięciu przycisku RES/ACCEL auto powinno zacząć przyśpieszać.
Po naciśnięciu przycisku SET/COAST auto powinno zacząć zwalniać.
Każdorazowe naciśnięcie w/w przycisków powoduje odpowiednio przyśpieszenie i zwolnienie auta o 2,5 km/h.
W przypadku naciśnięcia przycisku CANCEL, auto powinno zacząć zwalniać jak po odjęciu nogi z gazu.
W przypadku jednoczesnego wciśnięcia przycisków RES/ACCEL i SET/COAST tryb CRUISE zostaje wyłączony, jak w przypadku ponownego naciśnięcia przycisku CRUISE.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu i wciśnięciu hamulca, ustawienia tempomatu się kasują i silnik zaczyna pracować jakby ustawienia tempomatu zostały anulowane poprzez przycisk CANCEL.
To samo dzieje się w przypadku naciśnięcia pedału sprzęgła w przypadku skrzyni M/T.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu naciśnięcie i przytrzymanie przycisku RES/ACCEL powoduje zwiększanie ustawionej prędkości tempomatu, a co za tym idzie przyśpieszanie auta do czasu zwolnienia klawisza. Naciśnięcie zaś i przytrzymanie przycisku SET/COAST powoduje zmniejszanie prędkości ustawionej na tempomacie, czyli zwalnianie auta do czasu zwolnienia klawisza.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku SET/COAST powoduje ustawienie poruszania się ze stałą prędkością aktualnie poruszającego się auta.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku RES/ACCEL powoduje powrót do ostatnio ustawionej na tempomacie prędkości."
Nie odpowiadam w żadnym stopniu za skutki zainstalowania, obsługi i użytkowania urządzenia.
Więcej: viewtopic.php?f=67&t=5563
Nie będę się zbytnio rozpisywał, bo opisano to już w wielu wątkach.
Np:
1. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2032
2. http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=4231
Przed przystąpieniem do montażu należy sprawdzić wersję ECU naszego auta.
Opisywany montaż przeznaczony jest do aut z ECU w wersji 39100-4Axxx.
Ponieważ nie miałem miejsca na włącznik CRUISE w standardowym przełączniku napędów ze względu na przełącznik ALSEL-a postanowiłem włącznik tempomatu umieścić na kolumnie kierownicy, przed licznikiem.
W związku z powyższym trzeba było zrewidować schemat elektryczny, który po analizie wygląda jak poniżej:
Kliknij obrazek, aby powiększyć
Lokalizacje kostek, do których będziemy się wpinać:
Do podpięcia tempomatu w moim przypadku musiałem wymienić kierownicę na taką z przełącznikiem zespolonym tempomatu:
Następnie trzeba przygotować wiązkę do położenia instalacji:
Następnie przygotowaną wiązkę przeciągamy na drugą stronę auta.
Potem przyglądamy się kostkom X-10 i X-11, gdzie mamy wpiąć się w instalację.
X-10 (przewody G i G/B):
X-11 (przewód L/B):
Po wpięciu się w obie kostki znajdujące się po prawej stronie auta przechodzimy na stronę lewą.
Odszukujemy kostkę włącznika tempomatu (B-15) i przewód, do którego mamy się wlutować (G/O):
Teraz przystępujemy do podłączenia czarnego przewodu do kostki X-09 (pin #2):
Po wyprowadzeniu przewodów nasza wiązka wygląda tak:
Teraz wyszukujemy dobre miejsce do instalacji włącznika CRUISE.
W moim przypadku dobry miejscem okazała się wolna przestrzeń w kolumnie kierownicy:
Po przygotowaniu otworu w obudowie kolumny kierownicy i zamontowaniu włącznika….
….. przystępujemy do podpięcia przewodów do przełącznika zespolonego w kostce pod kierownicą:
Po podłączeniu wszystkiego, złożeniu osłony kolumny kierowniczej i uruchomieniu zapłonu oraz wciśnięciu włącznika CRUISE oczom naszym ukazuje się widok:
Po włączeniu silnika, włączeniu trybu CRUISE i rozpoczęciu jazdy z prędkością powyżej 42 km/h oraz naciśnięciu przycisku SET/COAST, a także odjęciu nogi z pedału gazu auto powinno poruszać się ze stałą prędkością.
Po naciśnięciu przycisku RES/ACCEL auto powinno zacząć przyśpieszać.
Po naciśnięciu przycisku SET/COAST auto powinno zacząć zwalniać.
Każdorazowe naciśnięcie w/w przycisków powoduje odpowiednio przyśpieszenie i zwolnienie auta o 2,5 km/h.
W przypadku naciśnięcia przycisku CANCEL, auto powinno zacząć zwalniać jak po odjęciu nogi z gazu.
W przypadku jednoczesnego wciśnięcia przycisków RES/ACCEL i SET/COAST tryb CRUISE zostaje wyłączony, jak w przypadku ponownego naciśnięcia przycisku CRUISE.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu i wciśnięciu hamulca, ustawienia tempomatu się kasują i silnik zaczyna pracować jakby ustawienia tempomatu zostały anulowane poprzez przycisk CANCEL.
To samo dzieje się w przypadku naciśnięcia pedału sprzęgła w przypadku skrzyni M/T.
W czasie jazdy na ustawieniach tempomatu naciśnięcie i przytrzymanie przycisku RES/ACCEL powoduje zwiększanie ustawionej prędkości tempomatu, a co za tym idzie przyśpieszanie auta do czasu zwolnienia klawisza. Naciśnięcie zaś i przytrzymanie przycisku SET/COAST powoduje zmniejszanie prędkości ustawionej na tempomacie, czyli zwalnianie auta do czasu zwolnienia klawisza.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku SET/COAST powoduje ustawienie poruszania się ze stałą prędkością aktualnie poruszającego się auta.
W czasie jazdy bez sterowania silnikiem przez tempomat naciśnięcie przycisku RES/ACCEL powoduje powrót do ostatnio ustawionej na tempomacie prędkości."
Nie odpowiadam w żadnym stopniu za skutki zainstalowania, obsługi i użytkowania urządzenia.
Więcej: viewtopic.php?f=67&t=5563